در این دنیای پر فریب و پرنیرنگ و پر فتنه ای که از در و دیوارش، اسباب انحراف از سوی غرب می بارد، قاریان قرآن باید در امامزادگان واجب التعظیم قم، حضور پیدا کرده و این مکان ها را به پایگاه های قرآنی مبدل کنند.
 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم، در مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: برگزاری اینگونه مراسم های نورانی شعاعی از حرکت نورانی امام و شهدا است.
 
وی افزود: نعمت والای ولایت فقیه نعمت بسیار بزرگی است که باید شاکر آن باشیم که در این دنیای پرظلمت و در میان این همه فتنه و آشوب و در این دنیای جهنمی که استکبار، با همه ایادی و امکانات برای مردم ایجاد کرده است، نظام مقدس اسلامی، سرفراز و برخوردار از نعمت امنیت و عزت است و در تصمیم گیری های کلان منطقه نقش محوری دارد.
 
حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به عظمت قرآن، تصریح کرد: بهترین ظرفی که در میان همه زمان ها و مکان ها وجود دارد، لیله القدر است که شب نزول قرآن کریم می باشد.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم عنوان کرد: حکمت از تنزل آن در قالب لفظ و آیه و سوره و جزء، امری بسیار مهم برای انسانیت انسان است؛ خداوند بیان کرده است که این کتاب مبارک، نازل شد، حقیتقش هرچه هست به فهم ما در نمی آید، حتی حقیقت قدر را نیز ما نمی دانیم؛ اما می دانیم که این نزول، به هر کیفیتی که بود در این ظرف بی نظیر به قلب بی نظیر پیامبر اکرم(ص)، نازل شد؛ آن عظمت قرآن کریم و زوایای نورانی آن، نه تنها روح آن حضرت بلکه جسم مبارک آن حضرت را نیز کاملا متاثر کرد.
 
حجت الاسلام حسینی گفت: قطعا اگر آن روح و آن قلب و آن جسم قوی پیامبر اکرم(ص) نبود، کسی نمی توانست، عظمت آن قرآن را دریافت کند؛ گرچه ائمه اطهار(ع) به عنوان تربیت یافتگان پیامبر (ص)پس از ایشان در مقام عصمتی که دارند، ظرفیت چنین رخدادی برای آنها قابل تصور است، ولی این قرآن با همه عظمت آمد، برای اینکه مردم، در آیات آن تدبر کنند.
 
وی افزود: همه گرفتاری های بشر در این نهفته است که از تدبر در آیات الهی غفلت کرده اند؛ امروز داعشی ها، با تلاوت آیات قرآن، شمشیر و سرنیزه و اسلحه به دست می گیرند و انسان های مظلوم و بی دفاع را با خباثتی چون یزدیان به شهادت می رسانند.
 
حجت الاسلام حسینی مقدم تصریح کرد: مشکل این است که به محتوای قرآن توجه نشد و تدبیری در این آیات نشد؛ این آیات برای این آمد که در آنها تدبر شود.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم عنوان کرد: اگر ملت بزرگ ایرانی اسلامی توانسته است  انقلاب کند و این نظام را مستقر نماید و در مقابل همه توطئه های کمرشکن بایستد و دشمنش را شکست دهد، به برکت توجه به قرآن است.
 
وی گفت: امروز شاهد شکوه قرآن در کشور هستیم و خوشبختانه جشنواره های قرآنی، مجالس قرائت و تفسیر و تدبیر قرآن در این کشور موج می زند و یکی از این نمونه ها، برگزاری این مسابقات است که امسال نیز برگزار شده است.
 
حجت الاسلام حسینی مقدم تصریح کرد: در این دنیای پر فریب و پرنیرنگ و پر فتنه ای که از در و دیوارش، اسباب انحراف از سوی غرب می بارد، قاریان قرآن باید در امامزادگان واجب التعظیم قم، حضور پیدا کرده و این مکان ها را به پایگاه های قرآنی مبدل کنند؛ اوقاف نیز آمادگی دارد که از فضای معنوی جلسات قرآنی در امامزادگان حمایت کند.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم عنوان کرد: شهدای مظلوم منا به خاطر شیطنت و خباثت آل سعود جان خودرا از دست دادند، به خصوص قاریان شهیدی که افتخار بزرگی برای این جامعه بودند.
/2759/